Tuesday, January 29, 2008

سرطان سینه، بعد چی؟

در برنامه شنبه آینده به سرطان سینه و نحوه کمک به مبتلایان پس از عمل جراحی خواهیم پرداخت. تا به حال همه در باره خود بیماری صحبت کرده اند و چگونگی تشخیص آن. ولی پس از بیماری چطور باید از بیمار مراقبت کرد؟ اصولا تصمیم به برداشتن سینه، طی چه روندی صورت می گیرد؟ مهمون (نه میهمون!) حسابی و درجه یک که سرطان شناس موسسه ملی سرطان آمریکاست هم داریم..
سوالاتتون رو همینجا بذارین تا مثل دفعه قبل از مهمون برنامه بپرسیم.
راستی مارشا کراس هنرپیشه سریال موفق "زنان خانه دار مستاصل" چند روز پیش به کنگره آمریکا رفته بود تا برای طولانی تر شدن زمان بستری بودن در بیمارستان پس از مستکتومی (عمل برداشتن سینه) لابی کند. مای لایف تایم دات کام، بیست میلیون امضا برای تائید لایحه ای در این زمینه جمع آوری کرده که خانم کراس آن را به نمایندگان کنگره (هم دمکرات و هم جمهوری خواه) تحویل داد. من هم از این کنفرانس مطبوعاتی گزارشی تهیه کردم و البته مصاحبه ای هم با مارشا کراس داشتم که روز شنبه خدمتتون ارایه می کنیم..
پشت صحنه:
خیلی وقته پشت صحنه ننوشتم. وقت نمی شه..بعدا می نویسم.

7 comments:

Anonymous said...

خانم امان عزیز
به نظر من برای یک موضوع اینطوری، با یک روانشناس هم مطرح کنید. برای بسیاری از زنانی که پستان یا رحم و تخمدان را به علت سرطان برداشته اند، مثل این است که زنانگی خود را از دست دادند. یعنی موضوع پزشکی نیست بلکه روانشناسی است. بهر حال خسته نباشید.
لیلا

Anonymous said...

lotfan dar bareh tasire maryjoana bar saratane sineh harf bezanid.
mersi

Anonymous said...

خانم امان عزیز
در ایران الان گروه های ساپورت سرطان سینه خیلی فعال هستند. امیدوارم در برنامه در باره مهم بودن این ساپورت ها هم صحبت کنید برای اینکه باور کنید از درمان مهمتر است.
زمانی که من به سرطان سینه مبتلا شدم، آننقدر غمگین و افسرده بودم که فکر می کردم به آخر دنیا زسیده ام.

Anonymous said...

آياسرطان سينه قابل درمان است؟ سرطان هاي ديگر چطور؟

Anonymous said...

آيا درمانهاي گياهي در درمان سرطان موثر هستند؟

Anonymous said...

خانم امان گرامي
به نظر شما بيمار سرطاني بايد از تشخيص بيماري و امكان درمانش اطلاع
داشته باشد؟

مهتاب

Unknown said...
This comment has been removed by the author.