Thursday, February 7, 2008

میگرن و سردرد- مشکل ده ها میلیون زن (و مرد) در سراسر جهان

موضوع برنامه روز شنبه ما، سردرد و میگرن است که در سراسر جهان زنان را سه برابر بیش از مردان مردان مبتلا می کند. علت میگرن و بعضی از سردردها، پیامدها و راه های مقابله با آن را در برنامه روز شنبه بررسی می کنیم. با یک میهمان جدید و یکی دو تا گزارش ویدئویی.

20 comments:

Anonymous said...

farghe alamate migren va sardardhaye marbout be sekteh maghzi chist? aya migren mitavand be sekteh maghzi monjar shavad?

Azar

Anonymous said...

خانم امان من میگرن مزمن خود را با طب سوزنی درمان کردم. خیلی ها این مسئله را باور نمی کنند ولی این روش در مورد من به خوبی عمل کرده است. چرا طب سوزنی را نمی توان درمان نهایی میگرن محسوب کرد؟
مرسی زهرا بقایی

Anonymous said...

خانم امان لطفا کاری کنید که پیام گذاشتن برای شما در اینجا مقداری آسانتر شود. باور کنید هر چه سعی می کنم نمی شود.

Anonymous said...

Aya dorost ast ke mobtalayan be migren hatman yek moshkele ghalbi ham darand?

Anonymous said...

ba tashakor az barname khoobetan chera shoma telefon nemipazirid. bazi vaghtha fard mitavand porseshe khod ra az ghabl bedanad vali bishtare ovghat dar zemne barnameh barayash porsesh matrah mishavad.
Hadi

Anonymous said...

loftan begid dalile asli migren keh dar zanan bishtar az mardan ast, aghayoon hastan. vali jeddi aya tahghighi dar in bareh shodeh keh neshan dahad zanane mojarad kamtar az zanan shohardar sardard darand?
Azita

امان said...

در باره آسانتر کردن راه کامنت گذاشتن، اگه کسی می تونه کمک کنه، خبر بدین.

امان said...

آزیتا خانم چشم به دنبال جواب سوالتان خواهم گشت!

Anonymous said...

khanome aman beporsin aya sardarde migreni keh be adate mahaneh rebt darad, dar yaesegi tamam (khoub) mishavad?

Anonymous said...

آیا میگرن در زنان و مردان سیمپتوماش فرق می کنه؟ من زنی هستم 38 ساله و میگرن هر زمانی می تواند به سراغم بیاید ولی در خانواده ما دیگران هم که این سردردها را دارند از پیش می دانند که کی میگرن می گیرند. دیگران که گفتم همه شان مرد هستند و همین این سوال را برایم پیش آورده که ایا میگرن در زنها و مردها فرق می کند.
ممنون از شما

Anonymous said...

درود بر شما خانم امان
سوال خاصی ندارم . خوشبختانه میگرن ندارم و کسی هم از نزدیکانم مشکل میگرن ندارد . فقط میخوام بگم وبلاگ شما و وبلاگ تفسیر خبر فیلتر شده و ظاهرا بدلیل استفاده از فیلتر شکن نمیتوانم بصورت تعیین هویت کامنتم رو بذارم. به هر حال خیلی متاسفم که اینطوری شده البته تعجبی هم نداره.
با تشکر از زحمات شما و دوستان بخش فارسی
همواره موفق باشید

Anonymous said...

آیا آستانه درد زنان و مردان فرق می کند؟ ایا این درست است که زنان در مقابل درد تحمل کمتری دارند؟ منظورم این است که آیا ممکن است علت اینکه زنان بیشتر میگرن می گیرند و سر درد دارند این باشد که مردان هم واکنش متفاوتی در مقابل درد دارند؟
امیر

Anonymous said...

در باره هیپنوتیزم و تاثیر آن بر میگرن چه فکر می کنید؟

امان said...

سعید عزیز از حومه تهران ممنون از شما. امیدواریم هیچوقت سر درد نگیرید!
امان

Anonymous said...

khanom aman
man salhast ke migren daram va ta be hal do bar seghte janine nakhaste dashtam. aya migren mitavand baese seghte janin shavad?
haleh

Anonymous said...

درود
خانم امان آيا پايين آمدن فشار خون ميتواند باعث سردرد شود؟
سپاس

Anonymous said...

بر خلاف آزیتا خانم که نوشته اد سردرد خانا علتش آغایونه، باید بگم اتفاقا سردرد آقایون علتش خانماس. اگر باور نمی کنین ببینین چند درصد مردای مجرد میگرن دارن و چه در صدی از مردای متاهل. اتفاقا من شنیدم خانما بعد از ازدواج سردرهاشون خوب می شه...آرمان

Anonymous said...

سردرد مردم ایران به خاطر رژیم آخوندیست. باور کنید اگر این رژیم از بین برورد، خیلی از مشکلات مردم از جمله سردردهاشون خوب میشه.

Anonymous said...

ممنون خانم امان ... باید بگم دوستان به شوخی کنایه هایی نوشته اند که درسته. از جمله اینکه این حکومت یکی از عوامل میگرن در ایران است . سر من معمولا درد نمیگیره انم امان ولی وقتی میبینم این مملکت به اینجا رسیده که مشتی آخوند و اقلیت مذهبی برآن حاکم هستند که میرود تا ایران را به باد دهند مغزم سوت میکشه . این خودش از میگرن بدتره
:)
درود بر شما و بازم مرسی

Anonymous said...

ممنون خانم امان ... باید بگم دوستان به شوخی کنایه هایی نوشته اند که درسته. از جمله اینکه این حکومت یکی از عوامل میگرن در ایران است . سر من معمولا درد نمیگیره خانم امان ولی وقتی میبینم این مملکت به اینجا رسیده که مشتی آخوند و اقلیت مذهبی برآن حاکم هستند که میرود تا ایران را به باد دهند مغزم سوت میکشه . این خودش از میگرن بدتره
:)
درود بر شما و بازم مرسی