Wednesday, February 13, 2008

شنبه 16 فوریه: بیماری ام اس و آینده آن

موضوع برنامه روز شنبه ما ام اس خواهد بود و اطلاعاتی درباره این بیماری. دو نورولوژیست هم میهمان برنامه خواهند بود. می خواهیم از جمله بدانیم ام اس چیست، چگونه می شود با آن کنار آمد، تحقیقات پزشکی و علمی در این زمینه در چه حدیست و چرا زنان بیشتر از مردان به آن مبتلا می شوند. پرسش ها و نظر خودتان را با ما در میان بگذارید.
تا شنبه

9 comments:

Anonymous said...

با سلام و تشکر از شما عزیزان سخت کوش صدای آمریکا. دختر من وقتی که پانزده ساله بود به بیماری ام اس دچار شد. تا سالها رشد این بیماری آهسته بود تا دو سال پیش که بر اثر یک سرماخوردگی ساده بیماریش شدت یافت. اکنون ساری ما بیست و هفت ساله و کاملا زمینگیر است. سوالم این است آیا یک عامل میکربی اضافی می تواند سرعت ام اس را افزایش دهد؟
تشکر می کنم از شما منصور برهانی

Anonymous said...

Khanome Aman lotfan dar morde tasire MS bar bardari beporsid. Aya farde mobtala be MS mitavand hameleh shavad. Agar barayatetan momken ast as tasire in marizi bar sex begooid.
Mamnoon
Aryaneh

Anonymous said...

خانم امان میهمان برنامه تون کار تحقیقی می کند یا بالینی؟ اگر کار تحقیقی می کند از کدام دانشگاه است؟ علت این سوال این است که مایلم در صورت امکان در یک مطالعه کلینیکال وارد شوم.
مرسی
آرمان

امان said...

دوست گرامی مهمان برنامه کار کلینیکی می کند. در واقع قرار بود دو تا نورولوژیست داشته باشیم ولی یکی از آنها به خاطر یک مسئله اضطراری نمی تواند بیاید.
با احترام امان

Anonymous said...

خانم امان عزیز یکی از دوستان من سالها پیش به آتروفی ماهیچه مبتلاست. دکترها به او گفتند شاید علت بیماری مصرف روغن کهنه باشد. آیا چنین چیزی را در مورد بیماری ام اس هم شنیده اید؟
صادقی

Anonymous said...

چرا بعضی از ام اس ها بیماریشون سریعتر وخیم می شه؟

Anonymous said...

درباره سرطان زا بودن داروهای ام اس بپرسید. آیا در این مورد مطالعه تحقیقی انجام شده است؟
مرسی

Anonymous said...

با سلام و تشکر از شما برای برنامه خوبتون
میخواستم اگه ممکنه در باره آخرین تحقیقات و نتایح بدست آمده برای علاج بیماری ام اس برامون صحبت کنین و اینکه آیا عصبانیت می تواند عامل فعال شده حمله هر چه جزئی باشد؟

امان said...

چشم دوست عزیز حتما برنامه های بیشتری در مورد ام اس خواهیم داشت. اگر مایل بودید، به این وبلاگ ایمیل بزنید تا زمان را از قبل به شما خبر دهم. در برنامه ای که در مورد ام اس داشتیم، اتفاقا این مسئله مطرح شد که اثر استرس یا هیجان عصبی بر بسیاری از بیماری ها از جمله ام اس بسیار نامطلوب است.
امان
roudabe@gmail.com